lørdag 1. januar 2011

2011–Mine mål, drømmer og rosa øyeblikk

 

Barn setter spor

Da var omsider 2010 forbi og vi sitter igjen med erfaringer, minner og historier som vil leve videre så lenge de blir husket.
Vi har tatt noen beslutninger som skal settes ut i livet dette året.. sommerfuglene er store og viltre, nervene på plass og drømmene, ja de er enda større.

Jeg er av den oppfatning at man lærer noe av alt man opplever, selv om det er uhyre vanskelig å forstå der og da, særlig om det er mye følelser involvert.

Jeg har opplevd å miste min kjæreste tante og mitt fantastisk snille og gode søskenbarn dette året.
Begge opplevelsene var like sjokkerende, vanskelige, urettferdige og fryktelig vanskelige å forstå, og det er de stadig.
Det går ikke en dag uten at jeg tenker på dem med sorg, det går ikke en dag uten at jeg minnes hva de lærte meg… å ta vare på øyeblikkene.

Jeg er blitt uhyre opptatt av øyeblikk denne høsten, gode og vonde øyeblikk, hva øyeblikk kan lære meg, hva de kan gi meg, hvor uendelig mye som ligger i ett enkelt, lite uskyldig øyeblikk.

Jeg har satt meg ett MÅL i 2011.
Årets skal fylles med 365 dager som hver inneholder MINST ETT LYKKELIG øyeblikk.

Ett lykkelig øyeblikk kan være ett STORT øyeblikk eller ett lite øyeblikk. Men jeg skal hver dag finne frem sommerfuglene som vibrerer og skaper en magisk, lykkelig ro inni hele meg.

Denne høsten har lært meg at å leve i nuet, kjenne på nuet, lytte, smake, lukte og sanse.
Jeg har lært at en enkel barnehånd som smyger seg rundt halsen midt i en stresset morgen kan få frem sommerfuglene.
Det trenger ikke være så mye. Det er de små tingene i hverdagen som gjør livet så uhyre spennende.

2011 er året jeg og min kjære skal slutte i våre nåværende jobber.
Dette er året vi skal åpne opp for en ny hverdag, nye drømmer, nye opplevelser, endringer, lykke, nye venner, nye minner, masse tid, uendelig mye glede og gode erfaringer.

Jeg GLEDER meg!!

Fyll DITT 2011 med lykkelige dager. Gjør en liten forskjell hver dag, lev mer, le mer, dans mer.

Til slutt ett lite bildet tatt på sjølvaste nyttårsaften. Min mormor omringet av sine oldebarn; ett av mine mange magiske øyeblikk.

DSC_7337

GODT NYTTÅR!!

Ingen kommentarer: