onsdag 12. januar 2011

Å si farvel til drømmer, ett slag i trynet og tankesnurr…

Livet er en berg og dalbane av følelser jeg innimellom har trøbbel med å henge med i…. jeg elsker berg og dalbaner, jada, men noen av dalene er virkelig IKKE helt morsomme.

I går var jeg så glad at jeg kunne flydd, helt uten vinger. I August skal vi til MARBELLA – Spania.. og reisen ble bestilt i går.
Det å virkelig bestille, ikke bare planlegge.. gjør meg til ett barn som åpner sin første julegave. Det er FANTASTISK!!

Vi har ikke vært i varmere strøk siden 2003 da vi var på bryllupsreise i USA og dro på Cruise til Karibien… Dette fortjener vi det virkelig!

I dag fikk jeg pakke i posten fra Tamo.no. det er en fantastisk spennende nettbutikk som har både interiørprodukter, stæsj, barneklær og STOFFER! Himla kule stoffer!
Jeg har omtalt butikken her inne før, da jeg oppdaget den og falt pladask.
Fantastisk service, overraskelse i posten og nyyydelige stoffer jeg gleder meg til å bruke.
Butikken skal definitivt brukes flittig. Love!


Så kom den store dumpen i veien i dag. DÅRLIGE NYHETER som ødelegger så mange drømmer, vanskeliggjør planer og putter selvfølelsen min akk så mange hakk i gulvet….

Jeg kan ikke ta sertifikatet!! Nei, jeg har ikke lappen… har aldri hatt den og kommer jo helt klart aldri til å få den heller… POKKER HELLER!!

Jeg fikk en alvorlig sykdom for 2 ½ år siden, en autoimmun blodsykdom som er så sjelden at den er ett mysterium for legene.
Jeg måtte gjennom knalltøff behandling, byttet ut all plasma hver dag i 7 dager, fikk blodoverføring, gikk på sterke steroider og satt i rullestol i 3 uker.
Kroppen falt helt sammen og skulle sakte men sikkert bygges opp. Jeg fikk beskjed om at det kunne ta 2 måneder, men jeg er enda ikke på plass. Langt derifra.



Nå har jeg vært på sykehuset i dag for å starte utredning på hvorfor jeg alltid er trøtt, hvorfor jeg SOVER HELE TIDEN; sovner på do, ved matbordet, på jobb, mens jeg skriver, leser, ser TV, på kino.. ja..
Jeg har en lang liste over ting som skjer i kroppen min nå, som IKKE er normalt. Og dette skal de finne ut av.
Immunforsvaret mitt er ødelagt på ett slikt vis at jeg kroppen min krever unormalt mye søvn. Jeg skal utredes for narkolepsi, noe de ikke tror det er, men noe i de banene er det. Spesialister fra Danmark skal kontaktes og gudene vet hva.
MEN, hadde jeg hatt lappen nå, så hadde jeg MISTET DEN! Jeg er ikke godkjent for å kunne kjøre bil, og jeg kjenner jeg blir helt matt med tanken..
Mennesker uten en fot, uten armer og føtter, ja til og med de med relativt dårlig syn får kjøre bil. Mens jeg aldri skal kunne få lov??!! De er redd jeg skal sovne bak rattet.. herlighet, jeg gjør jo ikke det!

DSC_5031

Jeg er SUR, matt, lei meg og sliten. Det var ikke sånn det skulle gå. Jeg skal jo være frisk nå!
Okei, nå begynner jobben med å snu tankene mine til POSITIVE TANKER… det er jammen ikke lett. Men jeg skal klare det. Jeg pleier å være flink, så hvorfor skulle jeg ikke få det til nå?

Siden jeg er glad i lister, skal jeg sette opp en liste over POSTIVE ting rundt konsekvensene av min aller kjæreste skjebne…

· Nå får jeg den RØDE fine DBS sykkelen jeg har ønsket meg. Den med plass til kjole, kurv og bagasjebrett.. OG gir!!

· Veldig sentralt hus i Flekkefjord, med gåavstand til butikker, skole og barnehage . Blir drømmehuset vårt allikevel?

· Jeg kan drikke paraplydrikker HVER DAG, siden jeg aldri skal kjøre hjem.. haha..

· Jeg kan lese bøker mens jeg reiser, du som kjører bil må jo følge med på veien!

· Jeg sparer masse penger på kjøretimer og drømmebilen

· Jeg kan Taxe rundtforbi med god samvittighet

· Jeg er MILJØVENNLIG så det holder

· Vi trenger mindre garasje enn vi trodde



Kan jeg hyyle litt nå? Så kan jeg smile litt i morgen?

Jeg har dog lastet opp ett klipp på YouTube i dag, fra en dag i mitt liv hvor jeg ikke eide en negativ tanke.. SLÅ DEN!

Klippet skal du få se… i ett helt eget innlegg her på bloggen. Ett innlegg som bare er positivt!!!

R.I.P. drømmene mine om svippturer i den lille LILLA minien jeg skulle kjøpe…. *hulk*

149587_1635310278156_1098677058_31722856_8054063_n

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snusken min! :klemme:

sjeroks sa...

å så utrolig sårt å få en slik beskjed. Jeg synes du er kjemep flink som klarer å lage en liste allerede i dag.
Du får prøve å holde fokuset på turen dere skal ta, å ikke lappen.
Å i disse vintertidene så kan du nå egentlig være glad for å ikke ha lappen, for FYFAN så skummelt det er noen ganger