lørdag 11. desember 2010

Juletrær har også følelser


Ragnhild er ett fantastisk menneske med en utrolig inspirerende livsstil.
Hun er vegetarianer, miljøbevisst, kjærlig, leken, utrolig opptatt av dyrs ve og vel, ja så mye at hun hvert år reiser til Afrika for å jobbe med løver, uten å tjene en krone på det.

Men, Ragnhild har også en juletradisjon jeg syns er helt fantastisk!!
Jeg simpelthen elsker tanken bak, og jeg kunne veldig gjerne gjort det samme... Men min kjære mener at jeg ennå ikke får fortelle ungene mine at juletrær har følelser.... hehe... en dag skal vi nok ta en liten prat. :-)


Ragnhild og familien hennes drar på juletrejakt 22. desember hvert år. Ikke for å finne det fineste treet, nei de leter etter det treet de ikke tror noen andre vil ha!! Jeg digger det!
Heldigen det grusomt stygge juletreet som hvert år kjærlig blir pyntet med glitter og stas. *snyyyt* jeg kjenner jeg blir like rørt hver gang.

Oppfordring på en lørdag.
Ikke plukk det fineste treet, det blir uansett solgt.
Kjøp ett tre som trenger ett godt hjem, kjøp det treet du ikke tror noen andre vil ha..... Det er mitt mål i år. :-)

(Bildet er hentet fra konkuransen "Norges styggeste juletre" på VG i 2007.)

Jeg falt også pladask for følgende artikkel hentet fra NRK Buskerud fra 2008
Med budskapet: La et vanlig tre få en mulighet til å feire jul som et ekte juletre, har to menn valgt å selge juletrær med en personlig egenart.

Jeg lurer på om de fremdeles selger trær med sjel? Gjør de det, hadde jeg definitivt vært kunde der om jeg bodde i området. Fantastisk!

Ingen kommentarer: