onsdag 24. november 2010

Det fake er ofte bedre enn det ekte?

Jeg lager mye pannekaker. Vi er nemlig en familie som elsker disse flate sopihop spiselige sakene, helst med smør og diverse søte greier på.
Jeg har alltid fått høre at jeg lager de beste pannekakene. Muligens fordi jeg aldri bruker oppskrift men tager hva man haver og litt til.

Hva gjør man da når man får ett barn som ikke tåler melk og egg!?? Det er jo faktisk krise!!

Jeg lærte fort at det finnes alternativer...






Men kan dette bli godt da?
Ja!!!

Havremelk
Eggepulver
Soft spesial
Mel
Sukker
Salt
Kardemomme
Vaniljesukker
Kanel
Olje

Ta litt av hver, men husk at hemmeligheten bak en god pannekake/vaffel/lapperøre er mye egg/eggepulver, gjerne seks egg.
Anyway... Pannekaker:






Gjennomgående tilbakemelding fra skeptisk storesøster og andre besøkende barn og voksne:
Mye bedre enn vanlige pannekaker!!

Dagens motto: det finnes alltid en løsning! :-)





- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Kjøket

2 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for at du deler Shamu....skal jaggu prøve...vi er å slik i matveien:-)
Klem fra Karmaen

Shamu sa...

Godt at du fant det nyttig! Det kan virkelig anbefales. :-))